Vacanță în Zakynthos: revedere după patru ani

Deși rareori îmi petrec vacanțele în locuri deja vizitate, am revenit cu drag și dor în insula ionică Zakynthos în august 2016, după patru ani de la prima vizită. Și am redescoperit albastrul inconfundabil al mării, pe care l-am visat de zeci de ori, am regăsit plajele frumoase, mâncarea bună și atmosfera de relaxare.
Mi-am făcut un obicei din a vedea, în fiecare an, cel puțin câte un loc nou și din a nu petrece vacanțele de vară în aceleași zări, pentru că îmi place să descopăr meleaguri, oameni, obiceiuri și arome noi cu fiecare ocazie. Dar în vara lui 2016 am făcut o excepție, revenind, după patru ani, în Zakynthos. Pentru simplul fapt că ne-am simțit atât de bine în 2012, încât ne-am promis să revenim. Mai mult, am făcut ceva care chiar încalcă toate regulile mele de vacanță: am stat la același hotel! Vă spun și care, deși nu am nimic de câștigat: Iakinthos Resort, din Tsilivi, în zona de nord-est a insulei. La câțiva metri de plaja cu nisip fin și apă caldă, cu o mică piscină, aproape de taverne și magazine, dar destul de liniștit pentru un somn acompaniat doar de zgomotul valurilor.

zakynthos-16_5

Terasa hotelului Iakinthos, un loc foarte relaxant și romantic

zakynthos-16_tsilivi-1

Am stat o săptămână și nu am mers în locurile deja vizitate pe insulă (plaja Navagio, Keri Kaves, Insula Marthonissi și altele), ci am avut parte de experiențe noi. Am mers la Porto Limnionas, un loc fabulos despre care am povestit, deja, am vizitat zona Vasilikos, cu plaje ascunse și surprinzătoare, am făcut, pentru prima dată, standup paddling pe mare și ne-am relaxat mai mult ca în oricare altă vacanță de vară. Deși am stat o săptămână, timpul a trecut mult prea repede.

Pe alt drum

Spre deosebire de 2012, când am mers pe drumul prin Larissa și Lamia, de data aceasta am ales alt drum, pe cel prin Ioannina, și bine am făcut, pentru că am mers mai mult pe autostradă și am scăpat de serpentine la înălțime. Am împărțit drumul în două zile: în prima am mers 750 de km, în 11 ore, cu 3 opriri, din București prin Ruse-Sofia-Kulata-Salonic-Vergina.

Am înnoptat la Vergina, o localitate foarte mică aflată la 70 de km de Salonic, unde se află morminte regale antice și unde este înmormântat și Filip al II-lea, tatăl lui Alexandru cel Mare. De altfel, aici se găsesc rămășițele fostului oraș Aigai, prima capitală a Macedoniei Antice.
Dacă vă pasionează istoria vă sfătuiesc să vizitați Vergina, chiar merită, Muzeul Mormintelor Regale este extraordinar de frumos, modern și foarte interesant. Am stat la pensiunea Evridiki, curată, linișită și primitoare.

Prima seară în Grecia: micul sat Vergina

zakynthos-16_vergina

A doua zi am mers alți 400 de km de la Vergina la Killini, pe autostradă, prin zeci de tunele săpate în munți, iar de la Killini am luat ferryboat-ul, o oră, până în Zakynthos. La revenirea în țară am mers pe același drum, dar am înnoptat la Salonic, într-un apartament mic și cochet din centru, găsit prin Airbnb.

zakynthos16_drum

zakynthos-16_drum

zakynthos-16_drum-1

Podul Rio-Antirrio de la Patra, care leagă continentul de Peloponez

zakynthos-16_pod-patra

Bucurie mare: am ajuns la timp la Killini, ca să prindem ferry-ul. Cu emoții, cum altfel?!

zakynthos-16_ferry-1

zakynthos-16_8

zakynthos-16_9

Locuri vechi, plaje noi

Cum spuneam, aveam nevoie de o vacanță de relaxare, leneveală la plajă și distracție la mare – și asta am și făcut în Zakynthos. Ziua la Porto Limnionas a fost cea mai frumoasă din tot sejurul, dar am descoperit, în Tsilivi, terase noi pe malul mării: Boomerang sau Freddie’s sunt potrivite pentru micul dejun sau prânzul pe malul mării, la umbră.

Beach Bar Freddie’s din Tsilivi

zakynthos-16_tsilivi-2

Beach Bar Boomerang din Tsilivi

zakynthos-16_tsilivi_boomerang-1

zakynthos-16_tsilivi_boomerang-2

zakynthos-16_tsilivi_boomerang-3

zakynthos-16_tsilivi_boomerang-4

zakynthos-16_tsilivi-3

Am încercat, pentru prima dată, SUP (standup paddling) pe mare: nu e ușor!

zakynthos-16_tsilivi-4

zakynthos-16_tsilivi-5

zakynthos-16_tsilivi-6

Taverna Obelix din Tsilivi este un alt loc în care am revenit cu plăcere, pentru prânz și cină, fiindcă aici am găsit mâncare bună la prețuri rezonabile

zakynthos-16_tsilivi_obelix-1

zakynthos-16_tsilivi_obelix-2

zakynthos-16_tsilivi_obelix-3

zakynthos-16_tsilivi_obelix-4

zakynthos-16_tsilivi_obelix-6

Mergând spre estul insulei Zakynthos, am descoperit câteva plaje ascunse în Vasilikos, o zonă mai liniștită, cu un farmec local aparte, cu apartamente spațioase, taverne de familie și terase pe malul apei azurii.

Plaka Beach din Vasilikos

zakynthos-16_vasilikos-9

zakynthos-16_vasilikos-10

zakynthos-16_vasilikos-11

Una peste alta, vacanța din Zakynthos mi-a demonstrat că te poți simți extraordinar și într-un loc deja vizitat. Scapi de presiunea faptului că trebuie să mergi și acolo, și acolo, ca să vezi tot ce trebuie bifat, știi deja locurile care merită văzute și cele de evitat și, mai ales, ai răgazul de a lenevi la plajă zile în șir, de a sta cu orele în (sau sub) apă, de a trage un pui de somn la prânz sau de a te holba, pur și simplu, la valuri, când apune soarele, fără să te grăbești nicăieri. M-aș întoarce oricând în Zakynthos. Mai ales că nici de data asta nu am vizitat orașul principal, cu același nume.

Starea Zakynthos

zakynthos-16_tsilivi-7

Foto: Arhiva personală.

S-ar putea să vă placă și:

Vacanță în Zakynthos: o zi la Porto Limnionas

Shipwreck view din Zakynthos: un peisaj amețitor

Keri Caves, Insula Marathonissi și țestoasele din Zakynthos

Shipwrech Beach, Zakynthos: frânturi dintr-o vedere

Plaja Xygia din Zakynthos, un adevărat SPA în aer liber!

Zakynthos: fotografii înecate în albastru