Cum a fost la conferința de promovare a Capitalei Experience Bucharest

Cel mai mare eveniment de promovare a Bucureștiului a demarat în forță! Cu o organizare de nota 10, foarte multă lume și teme de discuție interesante, Experience Bucharest promite să devină un proiect amplu. Nu pot decât să mă bucur că și capitala României are, în sfârșit, parte de promovarea pe care o merită! Fără implicarea autorităților locale.

E dovedit cu cifre: Bucureștiul are un mare potențial turistic. Conform celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică, aproape 2,5 milioane de turiști străini au vizitat România în 2016, dintre aceștia 1,1 milioane alegând Bucureștiul ca destinație. Capitala a câștigat peste 112.000 de turiști noi față de anul precedent și este din ce în ce mai căutat de turiști din Europa, în mod special, dar și din alte zări. Deocamdată doar pentru o zi-două, ca destinație de tranzit, dar el merită mai mult, pentru că are ce oferi: istorie, cultură, distracție maximă la prețuri minine, localuri cool, mâncare bună și, mai ales, are un vibe unic. Nu cred că exagerez deloc când spun asta și cred, sincer, că numărul străinilor care vor aprecia tot ce are orașul de oferit va crește în viitorul apropiat.

Azi, 12 mai, la Hotelul Radisson Blu, s-a vorbit mult despre potențialul turistic al Capitalei, dar și despre blogging, călătorii, social media, tendințe în travel blogging și secretele succesului influencerilor din acest domeniu în continuă creștere. Pentru că, da, turismul este un domeniu în expansiune.
Conferința intitulată How to promote the capital of Romania? a fost deschisă de Tudor Maxim, fondatorul Experience Bucharest, care a menționat, între altele, scopul principal al evenimentului: promovarea Bucureștiului ca destinație turistică, și nu doar ca una de tranzit.

 

Primul panel i-a avut ca vorbitori pe:

  • Kash Bhattacharya din Madeira, Portugalia – Bloggerul anului 2016 – National Geographic Traveller Reader Awards
  • Dave și Debbie din Toronto, Canada – câștigătorii premiului cel mai bun blog de turism în 2015 și 2014 din partea Society of American Travel Writers
  • Kat Von B din Los Angeles, USA – Blogger specializat pe Luxury Travel și Tehnologie
  • Razvan Pirjol din București, Romania – Președinte Bucharest Tourism Board și Președinte Skal International Romania

Kash ne-a convins de puterea storytelling-ului: cel mai mare atu al unui blog de calitate este povestea pe care o spune, conținutul de calitate, care atrage publicul amator de povești despre destinații sau experiențe din călătorii. Aici apare importanța bloggerilor pentru afacerile din industria turismului: folosiți blogerii locali pentru a ajunge la publicul vostru țintă, orice nișă ați ocupa! – spune Kash. El a mai adăugat și faptul blogerii ar trebui să treacă peste poveștile mainstream, despre principalele obiective turistice din locurile pe care le vizitează și să caute partea mai puțin turistică, fața nevăzută a orașelor sau locurilor pe care le explorează.

 

 

 

Despre calitatea conținutului și puterea brandului unui blog au vorbit și Dave și Debbie, de la theplanetd.com, un blog de călătorii foarte cunoscut. Ei au pus accentul pe autenticitate, curajul de a fi tu însuți atunci când scrii și de a oferi publicului conținut cu care să se identifice, cu care să aibă legături.

Kat Von B a subliniat puterea social media, ea însăși fiind un influencer recunoscut pe Twitter, Instagram și alte rețele sociale. Brandurile plătesc bine influencerii ca să convereseze pe Twitter despre produsele lor, a spus Kate.

Alte idei pe care le-am reținut în prima parte a conferinței și pe care mă străduiesc să le pun aplicare sunt importanța legăturii cu cititorii (ideile bune pentru temele de pe blog pot veni ascultând întrebările sau comentariile cititorilor), pasiunea pentru ceea ce faci și, mai ales, importanța găsirii unei nișe prin răspunsul la întrebarea: ce îți place să faci atunci când călătorești?

Reacțiile vorbitorilor la întebarea: Cum li se pare Bucureștiul la prima vedere? au fost destul de unitare. Sunt foarte plăcut surprinși de arhitectura orașului, de istoria lui și de atmosfera vie, cu atât mai mult cu cât au venit fără niciun fel de așteptări.

Partea a doua a conferinței a fost dedicată mai ales social media și au vorbit:

  • Kristen Sarah din Toronto, Canada – YouTuber, Travel & Lifestyle Blogger
  • Siya Zarrabi din Toronto, Canada – Travel Vlogger, YouTuber, Videographer și Speaker Motivațional
  • Alyssa Ramos din Los Angeles, USA – Travel Blogger si Social Media Influencer
  • Kate McCulley din New York – Professional Travel Blogger & Influencer

Dacă vrei conținut de calitate pentru brandul tău – colaborează cu un blogger, ei știu cel mai bine ce să scrie și cum să facă fotografiile sau filmulețele!, a spus Kate, punând accentul pe conținutul video din social media. Conținut pentru care nu ai nevoie, neapărat, de tehnologie de ultimă oră, un smartphone cu o cameră foto-video de calitate fiind de ajuns, dacă știi ce să faci cu el.

 

Și care sunt tendințele în travel blogging? Live video! – a fost răspunsul tuturor. Turismul este o industrie uriașă, este nevoie de conținut video și un pic de inspirație și pasiune sunt de ajuns pentru a-ți atinge scopul, au fost de acord speakerii.

 

 

S-ar putea să vă placă și:

Experience Bucharest, cel mai mare de promovare a Bucureștiului

Lasa un comentariu