Ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României s-a desfăşurat între 25 şi 28 februarie 2016, la Romexpo, în Pavilioanele C1 – C6 și a avut 22.000 de vizitatori.
La Târgul de Turism al României au participat, în calitate de expozanţi şi co-expozanţi, 309 firme din 15 ţări: Albania, Bulgaria, Croaţia, Egipt, Grecia, Israel, Italia, Moldova, Palestina, Polonia, România, Serbia, Spania, Turcia şi Ungaria, suprafaţa expoziţională ocupată fiind de peste 14.200 mp.
Firmele expozante au prezentat cele mai noi oferte în materie de vacanţe, începând de la pachete promoţionale pentru litoralul turcesc, bulgăresc sau grecesc, oferte all-inclusive pentru litoralul românesc, city-breakuri în marile capitale europene, până la destinaţii exotice precum Republica Dominicană, Maldive, Thailanda, Bali, Seychelles şi Zanzibar și circuite în America de Nord sau America de Sud. Romexpo a adus laolaltă în cadrul Târgului de Turism al României agenţiile de turism, tour-operatori, companii aeriene, consilii judeţene, primării de oraşe şi comune, vizitatori specialişti şi iubitori de vacanţe. Ediţia curentă a Târgului de Turism s-a remarcat prin numărul mare de vizitatori şi prin reducerile semnificative de care aceştia au putut beneficia în cele 4 zile de manifestare.
Reprezentanţii Agenţiei Extreme Travel, agenţie specializată în turism montan şi turism de aventură care duce de peste 7 ani grupuri restrânse de aventurieri pe cele mai înalte vârfuri muntoase sau în cele mai îndepărtate colţuri ale lumii, au recomadat turiştilor prezenţi la Târg:
-pentru luna martie: o aventură în Africa Australă – un traseu ce uneşte Capul Bunei Speranţe cu spectaculoasa Cascadă Victoria, traversând desertul Namibiei şi Delta Okavango din Botswana;
– pentru luna aprilie: Etiopia – triburile izolate din Valea Omo, vulcanul activ Erta Ale şi originile creştinismului, în ţara cu cele mai frumoase femei din lume;
– pentru luna mai: aventuri în Caraibe – Cuba şi Venezuela;
– pentru luna iunie – escalada la Cercul Polar – varful Denali, Alaska;
– pentru luna iulie – safari în Kenya, Tanzania şi Uganda si ascensiuni pe Kilimanjaro, Mt. Kenya şi Ruwenzori;
– pentru luna august – ascensiuni pe Elbrus şi Mont Blanc şi circuit în Ecuador;
– pentru luna septembrie – Maroc, ascensiune în Munţii Atlas şi safari în desert;
– pentru luna octombrie – Chile, Bolivia,Peru – o aventură la mare altitudine;
– pentru luna noiembrie – circuitul Anapurnelor, Nepal şi de Revelion: Indochina – Laos, Vietnam, Cambodgia.
„Ediția de anul acesta a Târgului de Turism a reunit oameni cu adevărat pasionaţi de turism şi vizitatori minunaţi. Majoritatea celor care au venit în standul nostru aveau deja un plan, un buget, îşi doreau o destinaţie anume şi erau în căutarea celei mai bune variante de călătorie. Cele mai solicitate au fost pachetele complete de vacanţă la hoteluri de 5* All Inclusive în Antalya, călătorii in Grecia si Spania, precum şi city-break-uri în oraşe europene. Am remarcat, de asemenea, un interes crescut pentru destinaţii exotice precum Thalianda, Republica Dominicană sau Maldive. Vizitatorii care au ales ofertele Happy Tour au beneficiat nu numai de discount-uri substanţiale de târg, dar şi de un voucher cadou de 50 euro pe care pot să-l folosească pentru rezervări viitoare”, a declarat Alexandra Mateuta, Marketing Manager al Agenţiei Happy Tour.
Nu puţine au fost standurile care au promovat atracţiile turistice din România, printre ele numărându-se cel al Cetăţii Târgovişte, al Cetăţii Alba Carolina, al Cetăţii Făgăraş, al judeţului Maramureş, al judeţului Neamţ, al judeţului Mehedinţi, al oraşului Cluj-Napoca, candidat pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii – 2021 sau al comunelor Poiana Câmpina (Prahova), Turia (Covasna), Molivisu (Brăila) şi Miroslava (Iaşi).
La ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României Alba Iulia a fost reprezentată de Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia. “Mulți dintre cei care ne-au vizitat standul au adus cu ei amintiri frumoase despre Alba Iulia, informații care uneori ne-au surprins chiar și pe noi, cei care am aici să le satisfacem curiozitatea. Asta arată că Alba Iulia nu mai este cunoscută doar din vederi și poze din cărțile de istorie, ci este descoperită la pas de foarte mulți turiști în fiecare an. Desigur, sunt și profesioniștii, ghizi, agenții de turism sau asociații turistice, interesați să includă în ofertele lor Alba Iulia. În această perioadă un interes aparte este manifestat de cadre didactice pentru care “școala altfel” înseamnă în mod clar o vizită la Alba Iulia. Pentru toți aceștia vorbim despre Alba Iulia ca produs turistic, cu tot ce poate însemna asta: evenimente, obiective turistice sau unități de cazare”, spune Andreea Milășan agent de turism Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia.
Reprezentanţii judeţului Mehedinţi au informat vizitatorii despre frumusețile naturale ale zonei și i-au invitat să achiziționeze pachete de vacanță de la agențiile de turism partenere. „Participarea cu proiectul #prinMehedinți la Târgul de Turism al României de la Romexpo reprezintă o bună ocazie de promovare a județului și de a atrage cât mai mulți vizitatori din țara noastră care să descopere frumusețea zonei: Clisura Dunării, Cazanele Mici și Mari, Muzeul Regiunii Porților de Fier sau chiar orașul Drobeta-Turnu Severin”, a declarat Ionuț Sibinescu, inițiator al Proiectului #prinMehedinti.
Târgul de Turism al României a avut parte şi de nenumărate manifestări conexe, destinate publicului larg sau vizitatorilor specialişti. De asemenea, fiecare stand în parte a oferit vizitatorilor surprize muzicale, dansuri reprezentative din regiunea sau ţara din care proveneau, degustări de produse tradiţionale, sau tombole cu premii constând în sejururi sau scurte vacanţe.
Târgul de Turism al României a fost organizat şi găzduit de Romexpo, cu sprijinul Camerei de Comerţ şi Industrie a României, al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), în calitate de partener strategic, şi al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).
Aurelian Marin, preşedintele ANAT, a apreciat succesul ediţiei de primăvară a Târgului de Turism al României: „A fost o ediţie reuşită a Târgului de Turism, cu un număr de vizitatori şi cumpărători în creştere faţă de martie 2015. În timpul târgului, românii au făcut rezervări pentru vacanţe în România, Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania, Italia, circuite, destinaţii exotice, profitând de perioada de Early Booking, dar şi de reducerile suplimentare aplicate în perioada manifestării expoziţionale. Vizitatorilor le-am oferit însă nu numai pachete de vacanţă diversificate şi la tarife bune, ci şi posibilitatea de a-şi petrece timpul într-un mod plăcut în târg, la spectacolele organizate în cele patru zile de desfăşuare.”
E bine ca se dezvolta turismul in tara noastra!