FOTO: Snorkeling în Maldive, Paradisul din Oceanul Indian

De departe, a face snorkeling în Maldive este o experiență unică. “Gălăgia” de pești, corali, plante și tabloul pe care îl formează toate acestea, la un loc, sunt ca o terapie anti-stres sau cea mai bună metodă de relaxare.

Ar trebui să se înființeze clinici de relaxare în care să bagi capul în acvarii cu pești și plante marine exotice, pentru a uita de griji. Linia fină de la suprafața apei mării sau oceanului, cea care desparte aerul de apă, este granița dintre două lumi complet diferite și nu îți dai seama de proporțiile acestei diferențe până când nu îți pui masca și tubul de snorkeling și te cufunzi în lumea oceanului.

Maldive_28 dec_3

Spuneam, în postul cu primele impresii din vacanța în Maldive de la final de 2015 și debut de 2016, că atunci când bagi capul în apa oceanului intri în cu totul altă lume. Și când vezi ce se află acolo ți se răstoarnă toate fricile și toate fobiile pe care le-ai avut vreodată. Este exact senzația pe care am avut-o când am mers în excursia de snorkeling în Maldive, în largul apelor Oceanului Indian, în recifuri de corali care m-au lăsat… mască! Cu tot cu masca de snorkeling, cum altfel?!

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_7

Prima experiență de snorkeling am avut-o – cumva forțată de împrejurări – în vara lui 2012, în insula Zakynthos, un loc foarte bun pentru acest sport. Însă nu m-am bucurat din plin, pentru că nu știam bine să înot, nu aveam tub și nici labe și dacă nu simțeam nisipul sub picioare intram în panică. Dar mi-a plăcut atât de mult să înot printre pești, să îi văd de aproape, să simt că pot să-i ating, încât mi-am dorit să repet această experiență incredibilă. Așa că am învățat să înot, ca la carte, cu instructor și în decembrie 2013, când am plecat în Sri Lanka, m-am bucurat din plin de snorkeling, la fel și în 2014, pe aceeași insulă și în Sardinia.

Insulele Maldive se află în top 10 al destinațiilor pentru snorkeling și diving din lume. Nu am ajuns încă la diving și cred că o să mai amân puțin – doar din rațiuni pecuniare, nu de altceva. În Maldive sunt în total 26 de atoluri formate din 1000 de insule și, practic, oriunde se poate face snorkeling, datorită formațiunilor coralifere din această zonă a Oceanului Indian. Oriunde! Noi am stat în North Ari Atoll, pe atolul Aifu, insula Ellaidhoo – adică o insulă mică, de pe un atol mic, ce face parte dintr-un atol mai mare! În jurul insulei erau mulți corali, așa că am putut face snorkeling și în jurul hotelului, de dimineață până seara, dar și în larg, într-o excursie de o jumătate de zi care ne-a lăsat în trei locuri diferite: unul mai spectaculos ca altul!

În reciful din jurul insulei pe care am stat am văzut zeci de specii de pești tropicali de toate culorile și mărimile (inclusiv pe urmașii lui Nemo!), pisici de mare, anemone, baby sharks (pui de rechini, inofensivi) și plante felurite, al căror nume nu îl știu. Printre speciile de pești exotici pe care le-am identificat cu ajutorul unui afiș din interiorul hotelului sunt: Gold Belly Butterfly Fish, Bicolour Parrot Fish, Silver Biddy sau Emperor Angel Fish (îmi cer scuze, cunoștințele mele în domeniu sunt nule, așa că nu știu traducerea).

Centrul de scufundări de la Ellaidhoo Reef

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_1

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_2

Pe fâșia de apă turcoaz din jurul resortului se poate face snorkeling, mai ales aproape de zidul construit, unde sunt corali și pești exotici

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_4

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_16

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_17

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_18

Coralii în sine sunt foarte spectaculoși, foarte duri, de forme și culori diferite: unii arată ca niște ciuperci imense, de culoare maronie, alții sunt albaștri, ca niște flori de mină mari, am văzut și corali albi, galbeni, rozalii sau maro închis. I-am testat și pe pielea mea, sunt foarte duri, ascuțiți și te poți răni serios dacă te apropii de ei când înoți. În Maldive coralii au fost mult timp folosiți în construcții, tocmai pentru duritatea lor, dar acum sunt protejați prin lege, pentru păstrarea florei și faunei marine și, implicit, a turismului. De aceea, este interzis să calci pe corali, să pleci acasă cu mostre de coral viu sau mort! În fâșia de culoare albastru deschis din jurul insulei, unde apa este mult mai mică și foarte caldă și se bălăcesc turiștii, ajung bucăți de coral mort și tentația este să le colecționezi, dar gazdele descurajează acest hobby.

Zidurile caselor localnicilor din Maldive sunt construite din bucăți de coral

Maldives_coral building 1

Maldives_coral building 2

Imediat cum treci de zidul construit în jurul insulei, dai de o lume și mai bogată, perfectă pentru snorkeling. Apa e caldă, curată și clară, de adâncimi variabile, de câțiva metri

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_1

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_2

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_3

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_4

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_5

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_6

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_7

Finding Nemo! Exact ca în film, într-o anemonă de mare se ascundeau tatăl și fiul. Dacă vă uitați bine, în partea de jos este un pește-clovn și mai mic!

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_8

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_17

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_18

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_reef_19

Într-una din zile am făcut, cum spuneam, o excursie de snorkeling în larg, cu barca, cu un grup de turiști, care a durat aproximativ patru ore și ne-am oprit în trei locuri diferite, în largul Oceanului Indian. În mintea mea, barca oprea în recif, noi săream în apă, făceam snorkeling printre pești și țestoase, apoi urcam înapoi în barcă și tot așa. În realitate, lucrurile au fost mai complicate, pentru că a trebuit să înotăm câteva sute de metri împotriva curentului, în largul oceanului, pe un vânt destul de aprig! Așa că, după ce am sărit prima dată în apă, am intrat în panică! Nu puteam să înaintez nici zece metri, din cauza forței curentului! M-am urcat înapoi în barcă și m-am uitat la ceilalți – inclusiv copii de opt ani – cum înotau fericiți printre peștișori… Aproape că îmi dădeau lacrimile din cauza neputinței. Mi-a luat o jumătate de oră să îmi fac curaj să sar din nou în apă și, după ce mi-am pus vesta de salvare și mi-am repetat în gând de 100 de ori că o să regret toată viața dacă nu sar din nou, am reușit. În momentul în care intri în „gălăgia” de pești și corali te rupi de tot și de toate.

Ăsta e reciful. Deci intrăm în apă pe aici și înotăm până acolo. Simplu!

Maldives_snorkeling ocean_1

Maldives_snorkeling ocean_2

Prima dată nu mi-a ieșit. Acum îmi pun vesta și văd eu…

Maldives_snorkeling ocean_3

Nu vă faceți griji! Sunt OK! Noroc cu vesta, apa ajunge până pe la vreo 30 de metri

Maldives_snorkeling ocean_4

Maldives_snorkeling ocean_32

Maldives_snorkeling ocean_33

Maldives_snorkeling ocean_34
Pentru cei mai experimentați se fac excursii de diving printre rechini, pisici de mare imense sau snorkeling pe timp de noapte, care am auzit că este fabulos, dar nu am avut curaj. Bani și dispoziție să ai – că totul este posibil aici în materie de snorkeling și diving!

Maldives_snorkeling_Ellaidhoo resort_5

FOTO: Arhiva personală.

S-ar putea să vă placă și: